.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صداوسیما ، جشن وحدت یا جشنواره تفرقه!

مصادره به مطلوب هیچ فرقی با تحریف ندارد و متاسفانه برنامه های مناسبتی این روزهای صداوسیما به مناسبت دهه فجر ، از این خصوصیت به گونه ای غیر قابل اغماض برخوردار است .

برنامه های مناسبتی صداوسیما ( به ویژه سیما) این روزها کاملا رنگ جناحی و یکسویه به خود گرفته و هر بیننده منصف و بیطرفی می تواند این موضوع را احساس کند .

مصادره به مطلوب وقایع و اتفاقات تاریخی ، سانسور بخشی از واقعیات انقلاب ، تلاش برای مشابه سازی های تاریخی نخ نما ، پخش گزینشی و کاملا جهت دار فرمایشات معمار کبیر انقلاب اسلامی و... از ویژگی های برنامه های مناسبتی دهه فجر امسال است.

از سوی دیگر در برنامه های امسال علاوه بر ویژگی های فوق که تقریبا همه ساله دیده می شود ، دو ویژگی دیگر نیز دیده می شود :

نخست آنکه امسال در برنامه های اصلی خبر چندانی از وقایع انقلاب و دوران پیروزی انقلاب اسلامی و رویدادهای بهمن ماه سال 1357 نیست و در عوض رویدادها و حوادث سال های اول بعد از انقلاب و رویدادهای سال های دهه 1360 مورد توجه قرار گرفته است و تو گویی که مناسبت این روزها نه رویداد انقلاب 57 که حوادث دهه 60 است!

ویژگی دوم ( متاثر از ویژگی اول ) این است که تلاش می شود با بازخوانی خاص از حوادث سال های اولیه انقلاب نوعی مشابهت بین وضعیت فعلی با شرایط آن روزها به ذهن بیننده القا شود .

در مجموع برنامه های امسال دهه فجر سیما ، به گونه ای است که مخاطب آن ، به جای معطوف شدن به سمت وحدت ملی و همگرایی عمومی ، به مسیر کینه توزی های جناحی رهنمون می شود و از این جهت باید به مدیران صداوسیما دست مریزاد گفت!

مشابه سازی تاریخی در کنار مصادره به مطلوب حوادث پس از انقلاب و نیز بزرگنمایی برخی سوژه ها در کنار فراموشی سوژه اصلی که جشن پیروزی مردم ایران در برابراستبداد ستم شاهی است ، دست پخت امسال آقایان مسئول در صداوسیما برای ملت بود که نتیجه آن نه تنها کمکی به ایجاد وحدت و همبستگی ملی نیست بلکه با ایجاد جو نفرت و بدبینی میان حامیان جناح های مختلف ، زمینه ساز تشدید درگیری هاست.

از سوی دیگر اقدام امسال صداوسیما در پخش گزینشی و تقطیع شده سخنرانی های امام (ره) به گونه ای است که از این رهبر بزرگ ملی و اسلامی یک لیدر جناحی تصویر می کند ( که این امر برای جوانانی که شناختی از شخصیت امام ندارند بدون شک تاثیرات مخربی دارد ) و از این بابت نیز باید به مدیران صدا و سیما آفرین گفت که برای مسائل جناحی حتی از تخطئه چهره امام راحل(ره) نیز ابایی ندارند!

از سوی دیگر مسئولان صداوسیما اگر فکر می کنند که چنین روایت هایی از تاریخ و بازخوانی های مسایل دهه 1360 در دهه فجر ! و مشابه سازی های مصنوع تاریخی و دیگر سیاست های رسانه ای نتیجه ای جز دامن زدن به جو تفرقه در جامعه و مصمم تر شدن دو دسته مخالف برای صف آرایی در مقابل یکدیگر خواهد داشت ، سخت در اشتباهند و این امر قطعا کمکی به بازگشت فضای آرام به کشور نخواهد کرد .

صدا و سیما در ماه های بعد از انتخابات ، با جایگاه منحصر بفردی که داشت می توانست یکی از مؤثرترین نهادهای آرامش ساز در کشور باشد ولی دریغ که چنین نشد و صد دریغ که همچنان بر مسیر خطای خویش اصرار و اصرار و اصرار دارد و فراموش کرده است که باید رسانه ملی باشد.

انقلاب اسلامی همچون دریایی است که بعضی ها سخت مایل اند آن را به یک برکه بسته تبدیل کنند!/عصر ایران


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.554 seconds.